• Gratis verzending. Vanaf €59.95
  • Gratis retour. Pas thuis en stuur eenvoudig retour
  • 47 winkels. Altijd een winkel in de buurt
  • AfterPay. Eenvoudig achteraf betalen
  • Gratis retourneren en achteraf betalen

Ruilen & retourneren

RUILEN & RETOURNEREN

Voor je bestelling bij SNEAKERS.nl geldt een bedenktermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling is geleverd. Binnen de bedenktermijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, tenzij anders vermeld. Controleer direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet is geleverd. Mocht dit niet het geval zijn, verzoeken we je vriendelijk om dit direct kenbaar te maken en contact met ons op te nemen. Wij zorgen voor een passende oplossing.

Heb je een aankoop gedaan in één van onze winkels en wil je deze ruilen/retourneren? Dan kun je met je aankoop en de aankoop bon binnen 14 dagen terug naar de winkel. Het is niet mogelijk om een winkel aankoop te retourneren naar de webshop, wij kunnen deze helaas niet in behandeling nemen.

RETOURNEREN

Indien je een artikel wilt retourneren, kun je het pakket kosteloos retourneren bij de dichtstbijzijnde DHL Parcelshop. In België kun je terecht bij een Bpost punt.

Je retourzending zal na aflevering bij de DHL Parcelshop/Bpost binnen enkele werkdagen door SNEAKERS.nl in ontvangst worden genomen. Wij zullen na ontvangst van de retourzending binnen 3 werkdagen, het bedrag terugstorten op je rekening. Afhankelijk van de verwerking door je bank zal het bedrag binnen circa een week op je rekening zijn bijgeschreven. Indien je voor de betaalwijze ‘Afterpay’ hebt gekozen, zal het bedrag gecrediteerd worden. Hiervan ontvang je een bevestiging vanuit Afterpay zodra de retourzending is verwerkt.

RETOUR INSTRUCTIES

Retourneren is kosteloos en verloopt via een DHL Parcelshop (in België kun je terecht bij een Bpost punt). Bij ontvangst van je pakket kun je in de verpakking een retourformulier met daarbij een retour etiket vinden. Vul het retourformulier volledig in, eventuele opmerkingen kun je vermelden bij stap 4. Knip vervolgens het DHL retour etiket met de barcodes uit en plak dit etiket op het pakket. Het retourformulier stop je in de schoenendoos. Nu kun je het pakket afgeven bij een DHL Parcelshop/Bpost punt.

Klik hier om een DHL Parcelshop in de buurt te vinden waar je het pakket kunt retourneren.
Klik hier voor een Bpost locatie in België.

Als je het pakket bij DHL/Bpost inlevert, kun je een e-mail adres of telefoonnummer doorgeven. Je ontvangt dan per e-mail of sms een bericht met een track & trace link om je retourzending te kunnen volgen. Zorg ervoor dat je deze e-mail of sms altijd ontvangt, dit is je bewijs van afgifte.

Belangrijke voorwaarden voor het retourneren
• Het artikel dient zonder gebruikssporen en in de originele verpakking te worden geretourneerd.
• Op de originele schoenendoos mag geen verzendsticker of tape worden geplakt. 
• We versturen onze pakketten met verzendzakken welke ook te gebruiken zijn om te retourneren. Op de zak zit een plakstrip die gebruikt kan worden om het pakket opnieuw af te sluiten. We verzoeken je deze zak te gebruiken voor het retourneren. Het is mogelijk dat door transport de verzendzak niet meer intact is. In dat geval vragen wij je om een extra zak of doos om de schoenendoos te doen, zodat de sneakers onbeschadigd verstuurd kunnen worden. Ook het risico voor diefstal wordt hiermee verkleind. Ontvangen we toch een schoenendoos zonder extra verpakking behouden we ons het recht voor het (volledige) aankoopbedrag niet te vergoeden. 
• Retourneren is binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling mogelijk.
• Het retourformulier dient volledig te zijn ingevuld.
• Het artikel dient compleet te zijn, onbeschadigd en niet gedragen (uiteraard mag gepast worden).
• Het artikel dient voorzien te zijn van de originele kaarten/labels.

RUILEN

Ruilen via de webshop kan door dit te vermelden op het retourformulier bij stap 4. Echter, adviseren we je de juiste maat alvast te bestellen. We sturen de juiste maat dan direct op en storten het aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten van de onjuiste maat spoedig terug op je rekening (bij betaling via Afterpay zal het bedrag worden gecrediteerd). Op deze manier reserveer je de juiste maat, zodat deze niet tussentijds verkocht kan worden.

Indien je een bestelling wilt ruilen in de winkel, vragen wij je vriendelijk om eerst contact op te nemen met de klantenservice.